همه مقالات

کابل تلفن شیلددار؛ کابلی برای ایجاد باکیفیت‌ترین تماس تلفنی

برای جلوگیری از اختلال و نویز در کابل‌های زوج بهم تابیده و عملکرد بهتر آن‌ها، هر جفت کابل را علاوه‌بر روکش، درون لایه‌ای به نام شیلد قرار می‌دهند که باعث می‌شود به کابل‌های تلفن، کابل تلفن شیلددار بگویند. از بهترین کابل‌های تلفن شیلددار در بازار می‌توان به کابل‌های تلفن شیلددار سیم و کابل مشهد اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی کابل تلفن شیلددار پرداخته و چگونگی عملکرد و ویژگی‌های این نوع کابل کاربردی را بیان کنیم.

کابل شیلددار و انواع آن

کابل تلفن شیلددار

ازآنجایی‌که همه ما با کابل‌های تلفن آشنایی اولیه داریم و آن‌ها را از نزدیک دیده‌ایم، بهتر است در این قسمت ابتدا شما را با مفهوم کابل شیلددار و انواع آن آشنا کنیم تا بهتر نحوه عملکرد و ساختار کابل تلفن شیلددار را درک کرده و اطلاعات بیش‌تر و کامل‌تری از این نوع کابل کاربردی دریافت کنید.

همان‌طور که از نام این کابل‌ها نیز مشخص است، به کابلی شیلددار گفته می‌شود که یک لایه محافظ به نام شیلد در آن تعبیه شده و بسیار محکم و مقاوم باشد. نقش شیلد در عملکرد صحیح کابل‌ها بسیار پررنگ بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است. کابل شیلددار نیز یکی از محصولات باکیفیت شرکت سیم و کابل مشهد است که بازارهای سراسر کشور موجود بوده و به راحتی می‌توانید اقدام به خرید کابل شیلددار سیم و کابل مشهد نمایید.

البته یک ذهنیت غلط و اشتباه در مورد کابل‌های شیلددار نیز وجود دارد و آن این است که شیلد در ساختار این کابل‌ها جایگزین روکش معمولی کابل‌ها شده است. در واقع کابل‌های شیلددار علاوه‌بر روکش معمولی که در همه کابل‌ها وجود دارد، دارای یک روکش از جنس مس و یا آلومینیوم هستند که بر روی رشته‌ها قرار گرفته و آن‌ها را پوشش می‌دهد.

این لایه در واقع همان شیلد بوده و تاثیر زیادی در کاهش اختلالات جریان و سیگنال‌ها دارد. از این رو می‌توان گفت کابل‌های شیلددار از دو روکش یا عایق تشکیل شده‌اند که هر کدام وظیفه جداگانه‌ای داشته (شیلد برای کاهش نویز و اختلالات و روکش پلاستیکی برای محافظت از کابل) و بسیار کاربردی هستند.

دلیل اصلی شیلدداربودن کابل‌ها، محافظت از اطلاعات آن‌ها در برابر اختلالات و یا نویز‌ها است و این مورد بیش‌تر در کابل‌های زوج بهم تابیده که دارای رشته‌هایی در مجاورت هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع اگر شیلد را از ساختار این نوع کابل‌ها مانند کابل تلفن حذف کنیم، نویز‌ها اجازه انتقال صحیح پارامترها را به کابل نداده و باعث می‌شوند تا سیگنال‌های دریافتی دارای خطا و اختلال باشند. از انواع کابل‌های دارای شیلد می‌توان به کابل شیلددار قدرت، فرمان و کنترل، افشان و مفتولی، کابل‌های تلفن شیلددار و … اشاره کرد.

در حالت کلی، از باکیفیت‌ترین و بهترین کابل‌های شیلددار موجود در بازار می‌توان به انواع کابل‌های شیلدار شرکت سیم و کابل مشهد اشاره کرد زیرا این شرکت انواع کابل‌های شیلددار مانند کابل‌های تلفن شیلددار را با بالاترین کیفیت و بهترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های روز دنیا تولید و روانه بازار داخلی و جهانی کرده است تا مشتری ایرانی به برترین محصولات جهانی در زمینه سیم و کابل دسترسی داشته و خودکفا باشد.

کابل تلفن شیلددار

کابل تلفن شیلددار

همان‌طور که در قسمت قبل بیان شد، کابل‌های تلفن به دلیل کاربرد خاصی که دارند بیش‌تر از نوع زوج بهم تابیده تشکیل شده‌اند. کابل‌های زوج بهم تابیده دارای رشته‌های فراوانی برای انتقال سایر سیگنال‌ها هستند و این رشته‌ها به صورت زوج، بهم تابیده شده‌اند.

مجاورت این رشته‌ها با یکدیگر سبب شده است تا درصد وجود نویز و اختلال در این نوع سیم‌ها و کابل‌ها بالا رفته و اطلاعات به درستی انتقال پیدا نکنند. به همین دلیل است که این رشته‌ها را درون پوششی به نام شیلد قرار می‌دهند تا از اختلالات آن‌ها جلوگیری شده و عمر بالایی داشته باشند.

البته تمامی کابل‌های تلفن شیلددار این‌گونه نبوده و کابل‌های زوج بهم تابیده با روکش معمولی و بدون شیلد نیز وجود دارد که بیش‌تر برای مصارف خانگی استفاده می‌شوند اما زمانی که صحبت و بحث از یک شبکه گسترده اطلاعاتی می‌شود و نیاز به انتقال بخش عظیمی از اطلاعات وجود دارد، به‌کارگیری کابل های تلفن شیلددار از اهمیت بالایی برخوردار بوده و این نوع کابل باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به کابل تلفن شیلددار سیم و کابل مشهد اشاره کرد.

از انواع کابل‌های انتقال داده که برای تلفن نیز استفاده می‌شوند، می‌توان به STP که شامل چهار جفت سیم دارای سیگنال است که با شیلد پوشانده شده‌اند، FTP که دارای شیلدی نازک‌تر مدل قبلی است، S/FTP که دارای شیلد بافته شده و بسیار ضخیم است و باعث محکم شدن کابل می‌شود، UTP که از آن می‌توان به‌عنوان رایج‌ترین نوع کابل تلفن شیلد دار برای مصارف خانگی یاد کرد و دارای عایق معمولی و بدون شیلد است، اشاره کرد. شرکت سیم و کابل مشهد تمامی انواع کابل‌های تلفن شیلددار ذکر شده در قسمت بالا را در بهترین کیفیت تولید و برای شما عزیزان فراهم کرده است.

نتیجه‌گیری

کابل‌ها وسایلی برای انتقال جریان و اطلاعات هستند و انواع مختلفی دارند. یکی از پرکاربردترین انواع کابل‌ها، کابل تلفن است. کابل تلفن ساده به دلیل دارابودن رشته سیم‌های فراوان در مجاورت یکدیگر و وجود احتمال بالا اختلال و ایجاد نویز در این نوع کابل‌ها، از یک پوشش به نام شیلد برای کاهش این اختلالات استفاده می‌شود.

همان‌طور که مشاهده کردید وجود شیلد در ساختار کابل‌ها بسیار حائز اهمیت بوده و باعث جلوگیری از اختلال و انتقال نویز می‌شود. به این کابل‌های تلفن که دارای عایق بیرونی و یک عایق شیلد داخلی هستند، کابل تلفن شیلددار گفته می‌شود.

این نوع کابل‌ها کاربرد زیادی در موارد خانگی و صنعتی داشته و از باکیفیت‌ترین آن‌ها می‌توان به کابل های تلفن شیلددار شرکت سیم و کابل مشهد اشاره کرد که محصولات خود را برترین دستگاه‌های روز دنیا تولید و کیفیت محصولات خود را اثبات کرده است.در این مقاله سعی کردیم به بررسی کابل تلفن شیلددار پرداخته و چگونگی عملکرد و ویژگی‌های این نوع کابل کاربردی را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

تیم تحریریه

گروه تحریریه سیم و کابل مشهد از برترین مهندسان و متخصصین حوزه الکتریک و الکترونیک، تشکیل شده است. تلاش ما بر آن است تا اطلاعاتی جامع و کامل در حوزه تخصصی سیم و کابل را در اختیار کاربران گرامی قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا