همه مقالات

لیست قیمت سیم و کابل مشهد؛ معرفی محصولات و قیمت آن‌ها

مجموعه سیم و کابل مشهد را می‌شناسید؟ آیا تاکنون از محصولاتی که توسط این گروه کارخانجات به بازار عرضه شده در پروژ‌های خود بهره برده‌اید؟ این مجموعه به صورت تخصصی در زمینه تولید و عرضه تجهیزات مصرفی در صنعت برق از سال ۱۳۷۰ فعال بوده و شما می‌توانید برای دسترسی به لیست قیمت سیم و کابل مشهد از طریق وب سایت مجموعه اقدام کنید.

نگاهی بر محصولات و لیست قیمت سیم و کابل مشهد

لیست قیمت سیم و کابل مشهد

همان‌طور که در ابتدای این راهنما اشاره مختصری شد، شرکت سیم و کابل مشهد در سال ۱۳۷۰ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد. در آن دوران این شرکت عمدتاً روی تولید محصولات ساختمانی تمرکز داشت. جالب است بدانید که مجموعه مذکور از همان آغاز فعالیت خود توانست در بازه زمانی کوتاه مدت با کسب مجوزهای استاندارد ۶۰۷ و تکیه بر دانش تخصصی پرسنل و استفاده از تکنولوژی‌های به روز، سهم بزرگی از بازار را کسب کند.

این شرکت در ادامه فعالیت خود با پیاده‌سازی ISO 9002 بر اساس الزامات آن به تولید و عرضه کابل‌های مخابراتی مشغول شد و توانست در آن موقع نقش ویژه‌ای در پروژه‌های شرکت مخابرات در استان‌های بزرگی هم‌چون تهران، خراسان، مازندران و غیره به دست آورد. شما می‌توانید برای دسترسی به لیست قیمت سیم و کابل مشهد کاتالوگ محصولات این شرکت را از طریق وب سایتِ مجموعه دانلود فرمایید.

کابل‌های فشار متوسط و فشار قوی

کابل‌های فشار متوسط از جمله محصولاتی بوده که سطح ولتاژ ۶ کیلوولت الی ۳۰ کیلوولت را پوشش می‌دهند. این مدل از سیم و کابل‌ها در انواع مختلف مسی و آلومینیومی تک رشته و سه رشته تولید شده و می‌توان از آن‌ها برای تأمین برق ساختمان‌های تجاری یا مسکونی و همچنین مدارات توزیع صنعتی استفاده کرد. کابل‌های فشار قوی را نیز داریم که سطوح ولتاژ بالاتر از ۳۰ کیلوولت را پوشش می‌دهند و به تبع مقاومت بالاتری نیز دارند.

کابل مخابراتی

در لیست قیمت سیم و کابل مشهد می‌توانید به قیمت کابل‌های مخابراتی که وظیفه انتقال سیگنال و داده در شبکه‌های مخابراتی را بر عهده داشته نیز دسترسی داشته باشید. از این تجهیزات برای سهولت در ایجاد ارتباطات و انتقال اطلاعات بهره‌گیری می‌شود.

سیم و کابل افشان

یکی دیگر از محصولات مجموعه سیم و کابل مشهد بوده که از لحاظ ساختاری بسیار نرم و انعطاف‌پذیر هستند. از آن‌جایی که این کابل‌ها ساختاری منعطف‌ داشته، گاهاً تحت عنوان سیم و کابل‌های نرم نیز شناخته می‌شوند. امکان خم کردن این کابل‌ها و فرم‌دهی به آن‌ها فراهم بوده و به دلیل همین ویژگی می‌توان از آن‌ها در قسمت‌های مختلف با دسترسی پایین و فواصل کوتاه بهره برد.

کابل کنترل و ابزار دقیق

این محصولات سیگنال را در میان تاسیسات در سایت‌های بزرگ صنعتی و ساختمان‌های تجاری منتقل می‌کنند و ضد شعله، نسوز و سازگار با محیط زیست هستند.

کابل ACSR

کابل‌های مذکور دارای هادی آلومینیومی تقویت شده با فولاد هستند که می‌توانیم از آن‌ها در خطوط هوایی بهره ببریم. به طور معمول هسته فولادی این کابل‌ها گالوانیزه شده بوده و به تناسب اندازه کابل می‌تواند متشکل از یک یا چند رشته فولادی به هم تابیده باشد.

کابل خودنگهدار

از جمله معروف‌ترین تجهیزات هوایی که می‌توانید به بهای تمام شده آن در لیست قیمت سیم و کابل مشهد دسترسی داشته باشید، کابل خودنگهدار بوده که با هدف توزیع و انتقال نیرو در خطوط هوایی بر روی پایه‌های توزیع برق و دکل‌ها به کمک یک نگهدارنده نصب می‌شود.

کابل خودرویی

سیم و کابل‌های خودرویی همان‌طور که از نامشان پیداست در خودرو کارایی داشته و عمدتاً از نوع افشان بوده و در طراحی آن‌ها از هادی‌های مسی و آنیل شده بهره‌گیری می‌شود؛ به همین خاطر این دسته از سیم و کابل می‌توانند جریان برق را با کیفیت بالایی منتقل کنند. طراحی این دسته از سیم و کابل‌ها بسیار ظریف بوده و قطر اصلی هادی‌های آنیل شده آن‌ها در مقایسه با سایر هادی‌های کابل‌ها بیش‌تر در نظر گرفته می‌شود.

عوامل موثر بر لیست قیمت سیم و کابل مشهد

لیست قیمت سیم و کابل مشهد

قیمت و مواد اولیه

از جمله فاکتورهایی که می‌تواند موجب نوسان در لیست قیمت سیم و کابل مشهد شود، قیمت مواد اولیه مصرفی در ساختار سیم و کابل است. به طور معمول در این محصولات از فلز آلومینیوم یا مس به عنوان هادی یا رسانا استفاده می‌شود که قیمت آن‌ها با یک دیگر متفاوت است. معمولاً فلز مس در مقایسه با آلومینیوم قیمت بالاتری داشته و به همین دلیل، سیم و کابل‌هایی که دارای هادی مسی هستند قیمت بیش‌تری دارند.

حجم مواد اولیه استفاده شده در ساختار سیم و کابل

مورد بعدی که می‌تواند بر قیمت نهایی این محصولات پرمصرف در صنعت برق موثر باشد، حجم مواد اولیه‌ای بوده که در ساختار آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیم و کابل‌هایی که رسانایی بیش‌تری داشته، طبیعتاً در ساختار خود از حجم مس یا آلومینیوم بیش‌تری استفاده می‌کنند. همین موضوع می‌تواند موجب افزایش قیمت سیم و کابل گردد؛ چرا که با افزایش حجم مواد، اندازه و ضخامت کابل نیز بیش‌تر شده و در نهایت هزینه تولید و قیمت تمام شده آن نیز بیش‌تر می‌شود.

هزینه تولید سیم و کابل

مورد بعدی که بر لیست قیمت سیم و کابل مشهد موثر بوده، هزینه تولید این محصولات است که می‌تواند با توجه به شرایط اقتصادی کشور در دوره‌های زمانی مختلف متغیر باشد. هزینه ضایعات، هزینه ساخت، هزینه ماشین آلات مورد نیاز برای شروع فرآیند تولید، هزینه مربوط به نیروی انسانی و بسته بندی از جمله هزینه‌های تولید به حساب می‌آیند.

نوع عایق استفاده شده در ساختار سیم و کابل

مورد بعدی که می‌تواند بر قیمت سیم و کابل‌ها موثر باشد، نوع عایقی بوده که در ساختار آن‌ها استفاده می‌شود. همان‌طور که می‌دانید انواع مختلف عایق نقش بسیار حیاتی در حفظ سلامت سیم و کابل ایفا می‌کنند. از جمله رایج‌ترین عایق‌هایی که در انواع کابل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان به PVC یا XLPE اشاره داشت که XLPE به دلیل مقاومت بالاتری که داشته قیمت بیش‌تری دارند.

ضخامت آبکاری

برخی از سیم و کابل‌ها دارای یک لایه نقره آبکاری شده هستند که ضخامت لایه مذکور می‌تواند در عملکرد محصول و همچنین قیمت آن نیز موثر باشد. در واقع، هر چقدر ضخامت این لایه آبکاری شده بیش‌تر شود، قیمت نهایی سیم و کابل نیز افزایش پیدا خواهد کرد. این ویژگی برای آن دسته افرادی که قصد دسترسی به لیست قیمت سیم و کابل مشهد با هدف خرید عمده دارند می‌تواند مهم باشد.

هزینه تست سیم و کابل

سیم و کابل‌ها پیش از این که روانه بازار شوند از لحاظ عملکرد و سلامت مورد بررسی و آزمایش قرار می‌گیرند؛ تست و آزمایش مذکور می‌تواند بر قیمت نهایی سیم و کابل نیز موثر باشد.

هزینه سربار

مورد آخر هزینه سربار برای تولید سیم و کابل‌ها است که می‌تواند بر قیمت نهایی این محصولات موثر باشد. منظور از هزینه سربار در واقع هزینه‌هایی شامل هزینه دفتر، هزینه فروش و دریافت تأییدیه‌های لازم است.

سخن پایانی

مجموعه سیم و کابل مشهد یکی از مجموعه‌های فعال در زمینه تولید انواع سیم و کابل‌های پرکاربرد در صنعت برق بوده که در این راهنما ضمن آشنایی با محصولاتِ آن، مروری بر فاکتورهای موثر بر قیمت تمام شده این محصولات نیز داشتیم. برای دسترسی به لیست قیمت سیم و کابل مشهد تنها کافی است که از طریق وب سایت مجموعه اقدام کرده یا اقدام به دانلود کاتالوگ سیم و کابل مشهد کنید.

آیا تجربه خرید محصولات این مجموعه را دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون سیم و کابل مشهد در قسمت ارسال دیدگاه برایمان بنویسید.

تیم تحریریه

گروه تحریریه سیم و کابل مشهد از برترین مهندسان و متخصصین حوزه الکتریک و الکترونیک، تشکیل شده است. تلاش ما بر آن است تا اطلاعاتی جامع و کامل در حوزه تخصصی سیم و کابل را در اختیار کاربران گرامی قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا