همه مقالات

چگونه سیم و کابل مشهد اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم؟

آیا می‌دانید سیم و کابل اصلی با تقلبی چه تفاوت‌هایی دارد؟ به نظر شما چگونه سیم و کابل مشهد اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم؟ سیم و کابل‌های اصلی عرضه شده توسط مجموعه سیم و کابل مشهد دارای یک‌سری خصوصیات هستند که اگر آن‌ها را بشناسیم می‌توانیم نسبت به خرید نسخه اورجینال اقدام کنیم؛ لذا در این راهنما به موضوع مذکور خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

چگونه سیم و کابل مشهد اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم

چگونه سیم و کابل مشهد اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم

شناخت سیم و کابل اورجینال و تشخیص آن نسبت به مدل تقلبی می‌تواند در خریدی آگاهانه و استاندارد کمک زیادی به شما کند. متأسفانه برخی افراد سودجو همواره از اعتبار یک برند معتبر استفاده کرده و سعی دارند با ارائه سیم و کابل‌هایی تقلبی و بی‌کیفیت از نام یک برند معتبر سوءاستفاده کرده و به کسب درآمد بپردازند. خوشبختانه، با بررسی نکاتی که در ادامه به شما عزیزان خواهیم گفت می‌توانید در زمان خرید، آن سیم و کابلی را خریداری کنید که مستقیماً از سوی گروه تولیدی سیم و کابل مشهد عرضه شده باشد.

توجه داشته باشید که خرید سیم و کابل‎‌های تقلبی و بی‌کیفیت می‌تواند پیامدهای بسیار ناگواری را به همراه داشته باشد؛ چرا که در ساختار و فرآیند تولید سیم و کابل‌های مذکور از مواد اولیه استاندارد استفاده نشده و کنترل کیفی روی این محصولات نیست. به همین خاطر، برای جلوگیری از صدمات و خسارات سنگین و جبران‌ناپذیر حاصل از سیم کشی و کابل کشی غیراستاندارد بایستی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • هر نوع سیم و کابلی با عبارت سیم و کابل مشهد که دارای پسوند یا پیشوند صادراتی مشهد و مواردی این چنین باشد، هیچ‌گونه ارتباطی با گروه تولیدی سیم و کابل مشهد نداشته و مورد تأیید مجموعه نامبرده نیست.
  • کلیه محصولات عرضه شده توسط گروه کارخانجات مذکور با برند سیم و کابل مشهد، هولوگرام و علامت تجاری مجموعه نامبرده و همچنین رعایت کلیه قوانین استاندارد تولید شده و در نمایندگی‌های معتبر و مجاز در سراسر ایران به دست شما عزیزان می‌رسد.
  • تمامی محصولات عرضه شده توسط این کارخانجات جهت احترام به حقوق مصرف‌کننده و همچنین رعایت استانداردهای ایمنی با ۲۵ سال گارانتی در اختیار مشتریان گرامی قرار می‌گیرند.

اکنون که می‌دانیم چگونه سیم و کابل مشهد اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم، در ادامه یک سری نکات دیگر را نیز به شما خواهیم آموخت که بتوانید در زمان خرید انواع مختلف سیم و کابل از آن‌ها بهره برده و بابت محصولی هزینه پرداخت کنید که از هر لحاظ استاندارد باشد.

تکنیک‌های تشخیص سیم و کابل اورجینال از تقلبی

چگونه سیم و کابل مشهد اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم

برش سطح

برای این که بدانیم چگونه سیم و کابل مشهد اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم لازم است با برش کمی از سطح سیم از وجود مس در آن مطمئن شوید. اکثر تولیدکنندگان سیم و کابل‌های باکیفیت از فلز مس یا آلومینیوم به عنوان هادی در ساختار محصولات خود بهره می‌برند. با در نظر گرفتن این که هادی استفاده شده در محصول مدنظر آلومینیوم یا مس است، می‌توانید با برش کمی از سطح سیم متوجه این موضوع شوید. ناگفته نماند که اگر در ساختار سیم و کابل‌های انتخابی از آلومینیوم به جای مس استفاده شده باشد، به تبع قیمت نهایی سیم و کابل مورد نظر پایین‌تر از نمونه مسی خواهد بود.

توجه به برند سازنده

همان‌طور که گفته شد برای این که بدانیم چگونه سیم و کابل مشهد اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم لازم است که به لوگوی روی محصول توجه داشته و از وجود عبارت «سیم و کابل مشهد» به صورت تمام و کمال اطمینان حاصل کنیم. علاوه بر این، شماره سازنده، کد ده رقمی پروانه، استاندارد گروه تولیدی سازنده و مواردی از این قبیل نیز می‌توانند به شما در این که چگونه سیم و کابل مشهد اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم کمک شایانی کنند.

جدا شدن هادی از عایق سیم و کابل

برای تشخیص سیم و کابل اصلی از نمونه فیک یا تقلبی لازم است نسبت به جدا شدن هادی از عایق کابل نیز اطمینان حاصل کنید. برای انجام این کار بایستی سطح سیم را برش داده و اگر هادی سیم در مرکز تعبیه شده بود و امکان جداسازی آن به راحتی از عایق نیز فراهم بود، به این معناست که سیم و کابل مورد نظر کیفیت بالایی دارد.

چرا که تنها در سیم و کابل‌های استاندارد هادی در مرکز تعبیه می‌شود. لازم به ذکر است که اگر هادی در مرکز سیم و کابل مورد نظر تعبیه نشده باشد، رشته‌ها از سیم بیرون زده و در نهایت عایق و روکش دچار پارگی خواهند شد. افزون بر این، پس از گذشت مدت زمان زیادی، حرارت از عایق عبور کرده و در نهایت باعث از بین رفتنِ تدریجی هادی خواهد شد.

توجه به یکسان بودن قطر هادی

چگونه سیم و کابل مشهد اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم

مورد بعدی که می‌توانید به کمک آن بدانید چگونه سیم و کابل مشهد اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم، توجه به قطر عایقی بوده که در اطراف هادی است. این قطر بایستی در تمام طول سیم مورد نظر یکسان باشد؛ به این معنا که نباید در یک بخش نازک و در بخش دیگر کلفت باشد. اگر چنین چیزی مشاهده کردید، بدانید که در فرآیند تولید محصول مذکور استانداردهای مورد نیاز رعایت نشده است.

بررسی قطر روکش سیم و کابل مورد نظر

روش بعدی برای این که بدانیم چگونه سیم و کابل مشهد اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم، توجه به قطر روکش کابل است. برخی از فروشندگان سیم و کابل‌های تقلبی بر این روش واقف هستند که می‌توان با برش کوچکی در سطح سیم و کابل مذکور از اصل بودن آن اطمینان حاصل کرد، به همین خاطر قطر روکش و عایق سیم را بیش‌تر کرده و در مقابل هادی سیم را با قطر کم‌تری تولید می‌کنند. بسیاری از افراد با برش سطح کابل و مشاهده قطر زیاد عایق از کیفیت بالای محصول اطمینان حاصل می‌کنند، در صورتی که در اشتباه‌اند!

برای این که بدانیم چگونه سیم و کابل مشهد اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم توصیه ما به شما این است که یک برش صاف و مستقیم روی سطح عایق یا سطح هادی ایجاد کرده و از هادی استاندارد کابل نیز اطمینان حاصل فرمایید.

توجه به تغییر رنگ هادی

از دیگر روش‌های مفید برای تشخیص اصل بودن سیم و کابل این است که به تغییر رنگ هادی‌ها توجه داشته باشید. چنان‌چه سیم در مجاورت با رطوبت قرار گیرد، هادی به دلیل جنسی که داشته دچار تغییر رنگ خواهد شد. همان‌طور که گفته شد، عمدتاً در ساختار سیم و کابل‌ها از دو فلز مس و آلومینیوم استفاده می‌شود که این عناصر به دلیل خواص فیزیکی که داشته در اثر قرارگیری در مجاورت با رطوبت دچار اکسید شدن شده و رنگ سیاه پیدا می‌کنند.

سخن پایانی

در این راهنما دانستیم که چگونه سیم و کابل مشهد اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم و با تکنیک‌هایی که می‌توان از اصالت این محصولات اطمینان حاصل کرد آشنا شدیم. اصل بودن و کیفیت بالای سیم و کابل‌ها بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که اگر این محصولات کیفیت بالایی نداشته باشند در صورت استفاده در سیم کشی و کابل کشی سازه‌های مختلف منجر به بروز خسارات سنگین و جبران‌ناپذیری خواهند شد.

بنابراین، بهتر است که برای جلوگیری از بروز هرگونه خطری نظیر آتش‌سوزی به سراغ سیم و کابل‌هایی بروید که نشان استاندارد داشته و مستقیماً از سوی مجموعه تولیدی سیم و کابل مشهد عرضه می‌شوند. لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون تشخیص اصالت سیم و کابل در قسمت ارسال دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

تیم تحریریه

گروه تحریریه سیم و کابل مشهد از برترین مهندسان و متخصصین حوزه الکتریک و الکترونیک، تشکیل شده است. تلاش ما بر آن است تا اطلاعاتی جامع و کامل در حوزه تخصصی سیم و کابل را در اختیار کاربران گرامی قرار دهیم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا