همه مقالات

کابل ۲۰ کیلو ولت؛ چیستی، ویژگی و کاربرد

آیا می‌دانید کابل ۲۰ کیلو ولت چیست و چه خصوصیاتی دارد؟ به نظر شما از این کابل در کدام خطوط استفاده می‌شود؟ کابل‌های آلومینیومی ۲۰ کیلو ولت که در بازار تحت عنوان کابل کراسلینک ۲۰ کیلو ولت نیز شناخته شده در ساختار خود از روکش و عایقی از جنس کراس لینک بهره می‌برند. در ادامه این راهنما قصد داریم با کابل‌های ۲۰ کیلو ولت کراس لینک بیش‌تر آشنا شویم. با مجموعه سیم و کابل مشهد همراه باشید.

هر آنچه که باید درباره کابل ۲۰ کیلو ولت بدانید!

کابل ۲۰ کیلو ولت

کابل ۲۰ کیلو ولت چیست؟

کابل‌های ۲۰ کیلو ولتی که توسط مجموعه سیم و کابل مشهد به بازار عرضه می‌شوند جزو پُرفروش‌ترین محصولات این مجموعه به حساب می‌آیند و دلیل آن هم مصارف متعدد این محصول است. همان‌طور که در ابتدای راهنما اشاره کردیم، کابل‌های آلومینیومی ۲۰ کیلو ولت تحت عنوان کابل کراس لینک نیز شناخته می‌شوند. برای این که علت این نام‌گذاری را بدانید بایستی در ابتدا با فرایند پیچیده شبکه‌ای نمودن عایق‌های کابل‌های مذکور آشنا شوید. در طی فرایند تولید این محصولات، عایق‌های پلی اتیلن دچار تغییر شده و در پی آن وضعیت کلی و ساختار شیمیایی و همچنین میزان استقامت عایق‌های مذکور به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا خواهد کرد.

فراموش نکنید که از واژه کراس لینک می‌توان برای انواع مختلف کابل‌های برق بهره برد و تنها محدود به کابل ۲۰ کیلو ولت نمی‌شود؛ اما با این حال غالب مصرف‌کنندگان واژه کراسلینک را برای چنین کابل‌های استفاده می‌کنند. قابل ذکر بوده که علاوه بر کابل‌های فشار متوسط زمینی از این دسته عایق‌ها یا روکش‌های پلی اتیلن کراس لینک شده در فرایند تولید انواع مختلف کابل‌های آلومینیومی، مسی قدرتی، فشار ضعیف و خودنگهدار و غیره نیز بهره‌گیری می‌شود.

اصلی‌ترین ویژگی کابل ۲۰ کیلو ولت

می‌توان گفت که مهم‌ترین ویژگی این مدل از کابل‌ها همان عایق پلی اتیلن کراس لینک شده در ساختار آن‌ها است؛ چرا که به لطف این نوع عایق‌بندی میزان ایمنی کابل به طرز قابل توجه‌ای افزایش پیدا خواهد کرد. جالب است بدانید که کابل ۲۰ کیلو ولت با روکش کراس لینک می‌توانند در مقایسه با کابل‌های معمولی به راحتی دمای ۲۵۰ درجه سانتی گراد را تحمل کرده و بدون این که ذوب شوند به مدت چندین ساعت در چنین شرایطی باقی بمانند.

کابل‌های ۲۰ کیلو ولت کراس لینک شده در ساختار خود از ترکیبات ترموپلاستیک و سیم‌های فولادی گالوانیزه با سطح مقطع گرد بهره برده و در مقابل آتش سوزی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان داده و ذوب نخواهند شد. با توجه به این ویژگی می‌توانیم از این کابل‌ها در ساختمان‌های بزرگی هم‌چون مدارس، سالن‌های تئاتر، استادیوم‌ها، بیمارستان‌ها، کشتی‌ها و حتی آسانسورها بهره ببریم.

مزایای استفاده از کابل ۲۰ کیلو ولت

کابل ۲۰ کیلو ولت

بهره‌گیری از کابل‌های ۲۰ کیلو ولت یکسری مزیت‌ها را برای مصرف‌کنندگان در پی داشته که لازم است پیش از تهیه این کابل آن‌ها را بدانیم. در واقع، استفاده از این مدل کابل‌ها موجب می‌شود خطرات فشارهای مکانیکی در زمان برش و یا خطرات اتصال کوتاه و جرقه‌های الکتریکی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند. سیستم عایق‌بندی این دسته از کابل‌های عرضه شده توسط مجموعه سیم و کابل مشهد به حدی مقاوم و قدرتمند بوده که حتی می‌توان از آن‌ها در اماکنی که دما بسیار زیاد باشد نیز با خاطری آسوده بهره برد.

از دیگر ویژگی‌های کابل‌های ۲۰ کیلو ولت تهیه شده با روکش کراس لینک می‌توان به وزن سبک آن اشاره داشت؛ در واقع همین ویژگی موجب شده که چنین کابل‌هایی خیلی ساده‌تر حمل و نقل شوند. افزون بر این، کابل ۲۰ کیلو ولت به دلیل بهره‌گیری از عایقی باکیفیت در مقایسه با سایر کابل‌ها طول عمر بسیار بالاتری دارد.

از دیگر خصوصیات این کابل‌ها می‌توان به سازگاری آن با محیط زیست اشاره داشت؛ به گونه‌ای که هیچ‌گونه آسیبی به محیط زیست نزده و نوعی تجهیزِ تجزیه‌پذیر است. شما عزیزان می‌توانید برای دسترسی به لیست قیمت کابل ۲۰ کیلو ولت با مشاوران مجموعه سیم و کابل مشهد در ارتباط باشید.

نکات خرید کابل ۲۰ کیلوولت

  • یکی از اصلی‌ترین نکاتی که بایستی در زمان خرید این مدل از کابل‌ها مد نظر قرار دهید، این است که حتماً مقدار مجاز ولتاژ برق مورد نیاز خود را محاسبه کرده و اگر در فرایند محاسبه با مشکل مواجه شدید، می‌توانید با تیم مشاوره مجموعه سیم و کابل مشهد ارتباط برقرار کنید. شایان ذکر است که دانستن جریان مجاز می‌تواند به شما در داشتن مصرف بهینه‌تر کمک کند.
  • مورد بعدی که باید در نظر داشته باشید چند رشته‌ای بودن این کابل‌ها است؛ در ابتدا ممکن است که چند رشته‌ای بودن کابل چندان حائز اهمیت نباشد اما این موضوع در زمان نصب و استفاده مهم خواهد بود، زیرا کابل‌های تک رشته و چند رشته از جهات مختلفی با هم دیگر فرق دارند.
  • از دیگر نکات مهمی که توصیه می‌شود در زمان خرید این کابل‌ها مد نظر قرار دهید، مسافت و طول کابل ۲۰ کیلو ولت است؛ چرا که خرید کابلی با طول کم‌تر یا زیادتر می‌تواند در زمان بهره‌برداری برای شما مشکل‌ساز شود.
  • توجه داشته باشید که افت ولتاژ کابل‌های آلومینیومی ۲۰ کیلو ولت از دیگر نکاتی بوده که بایستی محاسبه شود تا متوجه شوید که چه مقدار کابل با چه سطح مقطعی نیاز خواهید داشت.
  • فراموش نکنید که کابل مورد نظر بایستی با سیستم توزیع نیرو سازگاری کامل داشته باشد؛ در غیر این صورت در فرایند انتقال جریان اختلالاتی ایجاد شده و در پی آن ممکن است خسارات زیادی به شبکه وارد شود.

سخن پایانی

در این راهنما ضمن آشنایی با کابل ۲۰ کیلو ولت به بررسی مزیت‌ها و ویژگی‌های این محصولات نیز پرداختیم و دانستیم که کابل‌های ۲۰ کیلو ولت آلومینیومی که به روکش کراس لینک مجهز شده‌اند نسبت به سایر کابل‌های مشابه در مدل‌های معمولی طول عمر و مقاومت بسیار بیش‌تری دارند.

شایان ذکر است که فرایند کراس لینک کردن موجب افزایش میزان مقاومت اتصالات در برابر رطوبت، دما و فشار آب شده و همچنین موجب می‌شود که کابل در برابر خوردگی و مواد شیمیایی نیز استحکام بسیار مطلوبی از خود نشان دهد. شما چه اطلاعات دیگری در رابطه با کابل‌های ۲۰ کیلو ولت دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را راجع به کابل‌های ۲۰ کیلو ولت در قسمت ارسال دیدگاه با ما و کاربران گرامی وب سایت سیم و کابل مشهد به اشتراک بگذارید.

تیم تحریریه

گروه تحریریه سیم و کابل مشهد از برترین مهندسان و متخصصین حوزه الکتریک و الکترونیک، تشکیل شده است. تلاش ما بر آن است تا اطلاعاتی جامع و کامل در حوزه تخصصی سیم و کابل را در اختیار کاربران گرامی قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا